Tuesday, October 05, 2010

GILO LAAA

gilo punye lama tak berblog..rasanya sblm pose aritu..sampai raya ..sampai pas raya ni barulaaaa ada cite2 nak tulis sepatah dua kata. Aku tatau nak stat mana dulu ek...oh aku rasa better la cite sblm pose aritu kan..memula cite pasal nabila kena "kudis api' atau impetigo..uuu ngeri siot. Tp dokter cakap..secondary exema infection. Macam2 term tp..di pendekkan cite..meh la tgk gambonye..


ngeri? tak?..aku ngeri jugak sedey..kesian..seme ada. Ni terjadi 1st day ramadhan aritu. terus tak gi tadika seminggu..kasik treatment betul2. Memula pergi la kat klinik yang berhampiran ngan opis. Pas 3 hari nampak takde progress je..pastu haruslah aku pergi jumpa si pakar..kan. Yalah menderita bergaru je..aku ponn tragis jugak..sbb aku pun kena jadi tkg garu nya. Kul 3 pagi je dia terbangun rasa nak menggaru GATAL GILO tu..garuk2..bernanah ..berair...paling teruk berdarah. My miss chubby ni pulak suka sangat la mengutil2..aaa apa taknya jd la camtu.. Nasib baik seee je....tak naik kat muke. Haiiii...kalau naik kena muka mak tatau la camne jd rupenya dik. Dr. pesan kena makan ikan tenggiri..high maintenance la adik ni. Dan ubat2 takleh putus kena continue je..(ni saham pun tinggi ni..). So..lactacyd sabun mandi ngan krim cethaphil kaler oren tu laa yang duk pulun hari2 pas mandi. Memang mandi krim la skrg...hasilnya?...jeng jeng jeng ....to be continued...

No comments: