Sunday, September 18, 2011

Berat mata memandang..berat lagi perut memikul..

Memang pun dah lama tak citer apa2 kat sini. Bz gilak menghabiskan saki baki masa dengan kerja yang ada sebelum bercuti panjang...bukan sebulan..bukan dua bulan tapi TIGA BULAN wehhhh....Yahooo.. anda ingin bercuti panjang? jd la seperti saya..hehe..

Cuma tinggal 2 minggu lagi nak sampai ke tarikh due date. Tp mungkin jugak ini ialah minggu terakhir aku bekerja . Nak cuti2 sebelum tarikh due tu. Supaya bersedia relax2 mental dan fizikal. Ahad ni 25hb Sept. Dr. akan tentukan samada aku perlu induce atau tunggu sakit je. Keadaan sekarang ni..ok cuma kenaikan berat badan aku yang mendadak setiap minggu adalah sangat merisaukan. Patutnya dah ujung2 ni bulan ni..berat dah stabil tp naik jugak..camno tu.. So far baby ok..yang beratnya maknya..huh. Mak sila la jawab..tak dapek nak nolong lagi daaa...

So minggu ni kenalah settle kan apa2 yang patut supaya senang office mate nak covering aku nanti. Bukan sikit2 hari ek..hehe. Antara plan yang aku nak siapkan minggu ini ialah, filing, wat tulang file sessi baru, ISO document yang mungkin tinggal 30% je lagi, bereskan minute meeting..mm apa lagi ..ada juga yg cam tak bole nak settle awal2 dan kena tunggu hari kejadian je. Insyaallah akan aku cuba membantu selagi terdaya..

Yang paling kesian ialah kat boss aku. Tinggallah dia sorang2. sorang staff dah maternity leave awal sept. aritu..end sept..ni aku pulak. Hey! bukan plan ya. Tp masin jugak kata2 ku. Ada satu hari tu aku cakap ngan si Riza tu..apa kata kalau kita 'tutup' je akademik unit ni..kita bersalin sama time ok tak? hehe...bukannya apa..kadang2 ada satu masa yang dah rasa feeeenaaaat sangat. Allah swt kan maha adil..mungkin ini adalah 'saguhati' untuk kami 'berehat' hehe

No comments: